Poradnia Szansa Rybnik

Ewa Jagieło

FZJOTERAPEUTA, TERAPEUTA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Wykształcenie: mgr fizjoterapii, mgr pedagogiki opiekuńczo- resocjalizacyjnej
Kursy i szkolenia:

  • kurs terapii neurorozwojowej NDT-Bobath dla dzieci
  • kurs terapii w kombinezonach Dunag
  • kurs I st. neurobiologicznych podstaw integracji sensorycznej
  • kurs II st. diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej
  • kurs Metoda Ruchu Rozwijającego wg Veroniki Sherborne poziom I
  • szkolenie dotyczące wczesnej interwencji w zapobieganiu rozwojowi niepełnosprawności u dzieci z uszkodzonym ośrodkowym układem nerwowym

Martyna Pawlak-Madej

TERAPEUTA WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU dzieci z niepełnosprawnością złożoną,
TERAPEUTA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ, HIPOTERAPEUTA

Wykształcenie: mgr pedagogiki specjalnej, studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci niewidomych i słabo widzących w tym z niepełnosprawnością złożoną.
Kursy i szkolenia:

  • kurs I st. w zakresie teorii i terapii integracji sensorycznej,
  • kurs II st. diagnoza i terapia zaburzeń integracji sensorycznej,
  • kurs doskonalący: diagnoza i terapia integracji sensorycznej małego dziecka,
  • instruktor rekreacji ruchowej specjalizacja: hipoterapia,
  • Konstrukcja indywidualnego programu edukacyjno – terapeutycznego w oparciu o diagnozę profilu psychoedukacyjnego dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku 0-12 lat
  • diagnoza profilu psychoedukacyjnego dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku 0-12 lat
  • wczesna diagnostyka i wspomaganie rozwoju dziecka ryzyka z zastosowaniem Metody Castillo Moralesa
  • autyzm wczesnodziecięcy

Monika Tkocz-Kowol

PSYCHOLOG, TERAPEUTA TSR (w procesie certyfikacji), TERAPEUTA BEHAWIORALNY
(w procesie certyfikacji)
Wykształcenie: mgr psychologii, podyplomowe kwalifikacyjne studia pedagogiczne,  Szkoła Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach
Kursy i szkolenia:

  • Terapia Skoncentrowana na rozwiązaniach – kurs podstawowy
  • Terapia Skoncentrowana na rozwiązaniach – kurs specjalistyczny
  • Szkolenie z metody Kids`Skills i Jestem z Ciebie dumny!
  • Terapia behawioralna  w teorii i praktyce osób ze spektrum autyzmu
  • Dokumentowanie i programowanie w SAZ
  • Techniki SAZ w rozwijaniu samodzielności osób  z zaburzeniami rozwojowymi
  • Techniki SAZ w pracy z osobą przejawiającą zachowania trudne
  • Techniki SAZ w rozwijaniu  mowy i komunikacji
  • Techniki SAZ w pracy z grupą
  • Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem cz. I
  • Diagnoza osób ze spektrum autyzmu Profil Psychoedukacyjny PEP-R Schoplera
  • Narzędzie M-CHAT-R/F –  praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
  • VB-MAPP: ocena umiejętności i planowania terapii
  • Bajkoterapia – szkolenie
  • Eurotrener – szkolenie z zakresu umiejętności trenerskich
  • Wychowawca placówek wypoczynku dzieci i młodzieży
  • Kurs Języka Migowego I stopnia dla Pracowników Służb Społecznych

Katarzyna Kwaśniewska-Sobala

NEUROLOGOPEDA
Wykształcenie: mgr filologii polskiej, studia podyplomowe: neurologopedia, edukacja i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD), logopedia i glottodydaktyka
Kursy i szkolenia:

  • Komunikacja dzieci z autyzmem
  • Profil Psychoedukacyjny PEP-R. Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami rozwoju
  • Trening jedzenia
  • Certyfikat wykorzystywania testu KOLD
  • MAKATON – szkolenie podstawowe
  • Zachowania trudne u dzieci z autyzmem i całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera

Renata Tomaszuk-Wieczorek

NEUROLOGOPEDA, PEDAGOG
Wykształcenie: mgr pedagogiki, studia podyplomowe: logopedia, podyplomowe studium neurologopedii
Kursy i szkolenia:

  • Wykorzystywanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii dziecka z zaburzonym rozwojem mowy – część I
  • Terapia Taktylna
  • Zdrowie nauczyciela. Dykcja, emisja głosu i mowa ciała
  • Integracja Odruchów Twarzy wg metody dr S.Masgutowej
  • Instruktorski kurs Masaży Shantala
  • Kurs Języka Migowego I, II i III stopnia dla Pracowników Służb Społecznych

Bartosz Suchomski

FIZJOTERAPEUTA
Wykształcenie: mgr fizjoterapii
Kursy:

  • kurs koncepcji FDM – Fascial Distortion Model
  • kurs podstawowy koncepcji PNF – Proprioceptive Neuromuscular Facilitation
  • kurs terapii wad postawy metodą SKOL-AS
  • kurs rehabilitacji w wybranych patologiach obręczy barkowej

Monika Gobbah

PEDAGOG SPECJALNY, TERAPEUTA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
Wykształcenie: Pedagogika specjalna w zakresie pedagogiki niepełnosprawnych intelektualnie oraz wychowanie przedszkolne (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie, 2009)
Kursy i szkolenia:

  • terapia integracji sensorycznej (PSTIS, Warszawa 2009)
  • metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, 2006

Bernadeta Szwab

PEDAGOG, TERAPEUTA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Wykształcenie:

  • Studia licencjackie – Pedagogika, specjalność: Praca Socjalna i Opiekuńczo – Wychowawcza.
  • Studia magisterskie – Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne.
  • Studia podyplomowe: Pedagogika Specjalna w Zakresie Oligofrenopedagogiki

Kursy i szkolenia:

  • Szkolenie I stopnia w zakresie Terapii Integracji Sensorycznej: Neurobiologiczne Podstawy
    Integracji Sensorycznej
  • Szkolenie II stopnia w zakresie Diagnozy i Terapii Integracji Sensorycznej
  • Stare i nowe zabawy dywanowe

Ewa Dudczak

TERAPEUTA SI,  OLIGOFRENOPEDAGOG, NAUCZYCIEL ZINTEGROWANEJ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Wykształcenie:

  • studia magisterskie 5 – letnie na kierunku pedagogika w zakresie zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
  • Studia podyplomowe:

Pedagogika specjalna – oligofrenopedagogika
Terapia Pedagogiczna
Dodatkowe kwalifikacje:
Terapeuta SI
Ważniejsze kursy:
„Terapia ręki”

Warsztaty:

  • Przygotowanie do nauki pisania w przedszkolu
    „ Uczeń trudny – jak wspierać jego aktywność szkolną”
    „ Od butelki do guzika czyli wesoła muzyka”
    „Aktywność muzyczno- ruchowa dzieci wg. metody aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss

Szkolenia:

  • Stosowana Analiza Zachowania „Redukowanie i zmiana zachowań trudnych u dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu i intelektualną niepełnosprawnością
    MAKATON
  • „Zespół Aspergera między autyzmem a ADHD” praca z uczniem z zespołem Aspergera
  • „ Norma i patologia w zachowaniach seksualnych dzieci i wobec dzieci”
  • „Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci i młodzieży niepełnosprawnych – I i II stopień”
  • „ Metody edukacji i terapii dzieci z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami”
  • „Terapia dzieci z autyzmem”

Maja Terkiewicz-Sidelnik

PEDAGOG, TERAPEUTA
Wykształcenie:  mgr pedagogiki w zakresie pedagogiki specjalnej, studia podyplomowe z terapii pedagogiczna i rewalidacja dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, licencjat z pedagogiki resocjalizacyjnej, studium treningu psychologicznego, studium psychologii sądowej, liceum medyczne
Kursy i szkolenia:

  • Akredytowany Kurs Psychoterapii PTP
  • Szkoła Rodziców i Wychowawców
  • Animator zabawy i czasu wolnego
  • Edukacja środowiskowa i praca socjalna
  • Podstawy arteterapii i treningu twórczości
  • Nowe możliwości w pracy z dziećmi i młodzieżą
  • Pedagogika zabawy
  • Bajkoterapia
  • Zanim dorosnę – diagnoza i podstawy terapii zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży
  • Autyzm – diagnoza, terapia i edukacja
  • PRIDE- rodzinna opieka zastępcza/adopcja