Aleksandra Sierny

Psycholog, oligofrenopedagog, terapeuta Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka

Wykształcenie:

mgr psychologii, studia podyplomowe: „Rehabilitacja dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi“, „Oligofrenopedagogika – edukacja i rewalidacja osób z niepełnosprawnością intelektualną“, „Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka“, „Wczesne i całożyciowe wspomaganie rozwoju i edukacji oraz rewalidacja uczniów z Autyzmem i/lub Zespołem Aspergera“

Kursy i szkolenia:

  • Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci niemówiących – Alina Smyczek

  • Szkoła dla rodziców i wychowawców cz. I – Fundacja Szkoła Dialogu
  • Emocje przedszkolaków – rozwój, rozumienie, regulacja – Mamu, Anita Janeczek – Romanowska
  • Bateria 5/6R – uprawnienia diagnostyczne – PTPiP
  • Skala inteligencji Stanford – Binet 5 – uprawnienia diagnostyczne – PTPiP

  • Kurs bazowy (3-modułowy) „Terapia Behawioralna w Teorii
    i Praktyce” – Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej

  • Dziecięce lęki“ – Anita Janeczek – Romanowska

  • Trening Umiejętności Społecznych (TUS) dla dzieci w wieku przedszkolnym – Fundacja Pomoc Autyzm
  • Zastosowanie testów PEP-R i AAPEP w diagnozie i terapii osób z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju – EgoSelect Akademia Terapeuty
  • Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu – Fundacja Synapsis
  • II konferecja „Badabada” Programu Wczesnego Wykrywania Autyzmu „Dziecko nie powie Ci, że ma autyzm” – Fundacja Synapsis
  • Trudne i niepożądane zachowania dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym – Wydawnictwo WIR
  • Jak uczyć czytania i pisania dzieci niemówiące? AAC i strategie nauki czytania i pisania we wczesnej interwencji, przedszkolu i szkole – Stowarzyszenie Mówić bez Słów
  • Makaton II stopień – Program Rozwoju Komunikacji PRKM
  • Terapia ręki – I stopień. Funkcjonalne podejście do rozwoju małej motoryki PTR – Acentrum Szkolenia
  • Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących – MÓWik
  • Makaton I stopień – Program Rozwoju Komunikacji PRKM
  • Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka – Fundacja Synapsis
  • Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem cz.1 – Fundacja Synapsis
  • Picture Exchange Communication System (PECS) – Poziom 1 – Pyramid Educational Consultants of Poland
  • Diagnoza w kierunku autyzmu i Zespołu Aspergera – Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna PROMITIS